Kas yra SEO ir kaip tai veikia?

Kas yra SEO ir kaip tai veikia?

 

Šiuo metu vis dažniau ir dažniau reklamos atstovai naujai įsikūrusioms arba ieškančioms kitokių, netradicinių reklamavimosi galimybių, įmonėms siūlo negirdėtą žodžių trumpinį SEO, angliškai – Search engine optimisation. Lietuviškas atitikmuo būtų internetinės svetainės pritaikymas paieškos sistemoms.

Dažnai klientai net nesusimąsto, kiek daug praranda, nesuprasdami apie šiuo metu tokį populiarų reklamos įrankį už kurį paieškos sistemai, tokiai kaip Google, nereikia mokėti nė cento.

Ką gi visa tai reiškia? Kaip veikia SEO? Kodėl tai nemokama?

Išsiaiškinkime.

Google moto

Visų pirma, reikėtų pradėti nuo supratimo, kodėl Google yra tokia sėkminga interneto paieškos sistema. Kodėl net 98% lietuvių renkasi ieškoti jiems rūpimo daikto ar temos būtent Google paieškoje? O tuo tarpu ne tokie populiarūs Bing bei Yahoo – mažiau sėkmingi?

Viskas prasideda nuo Google, kaip į žmogų orientuotos įmonės, tikslo – pateikti klientui jo paiešką geriausiai atitinkančius rezultatus.

Kitais žodžiais tariant, Google tikslas yra surasti tiksliausią atsakymą į jūsų ieškomą klausimą.  Kadangi dažniausiai randate tai, ko norite, ko gero visada būsite linkę naudotis būtent šia paieškos sistema. Taip gimsta jūsų pasitikėjimas Google. Ilgalaikė investicija…

O kuo čia dėtas SEO?

SEO optimizavimas yra internetinės svetainės sutvarkymas taip, kad Google manytų, jog būtent jūsų svetainė ar elektroninė parduotuvė yra verta būti randama, tai yra, yra verta užimti pirmąsias vietas paieškos rezultatuose.

Kuo tai naudinga?

Google patenkina ieškančiųjų poreikius ir norus (taip įtvirtindama pasitikėjimą), o svetainių savininkai džiaugiasi lankytojų gausa. Būtent taip! Nieko nemokėdami už reklamą, jūs galite atsidurti pirmame paieškos rezultatų puslapyje, per kurį jūsų svetainėje apsilanko būsimi klientai. Abi pusės laimi.

Kaip tai padaryti?

SEO optimizavimas skirstomas į dvi stambias kategorijas, prie kurių dirbs specialistas:

Vidinis SEO

Vidinis SEO yra tam tikri pakeitimai, vykdomi svetainės viduje, siekiant turėti techniškai tvarkingą svetainę. SEO specialistas, dirbdamas prie SEO, atlieka tokius veiksmus:

  • Techniškai ir kalbiškai tvarkingai aprašo:
    • Meta description
    • Title
    • Nuotraukas
    • Nuorodas
    • Kita
  • Sutvarko svetainės struktūrą (tarsi piramidėje – svarbiausias puslapis viršuje, mažiau svarbūs – po juo, ir taip einama žemyn grandimi, po kol pavieniai straipsneliai užima žemiausias pozicijas svarbos kriterijuje)
  • Ištaiso turinio klaidas
  • Optimizuoja svetainės greitį
  • Ištaiso rašybos, skyrybos, stilistines klaidos – profesionalioje svetainėje jų neturėtų būti
  • Pagerina UX/UI faktorius – svetainė tampa patogi ir suprantama vartotojui.

bei atlieka kitus svarbius techninius darbus.

Visgi niekada nepamirškite, kad pirmiausia jūsų internetinė svetainė yra skirta žmogui, o tik vėliau paieškos sistemoms.

Pagrindinis SEO patarimas Jums

Jei norite universalaus ir visada tinkančio SEO patarimo – sutvarkykite internetinę svetainę taip, kad žmogui joje būtų lengva naršyti, naviguoti ir nesinorėtų iš jos išeiti. Tuomet ir Google į tai atsižvelgs.

Išorinis SEO

Supaprastintai paaiškinti išorinio SEO idėją galima taip: tai – bendruomenės kūrimas, kuri noriai dalijasi jūsų svetainės turiniu, nes jai jis patinka.

Pavyzdžiui, žmogus susižavi jūsų produktu, jį nusiperka, parašo teigiamą atsiliepimą savo tinklaraštyje bei socialiniuose tinkluose ir visu tuo pasidalina. Jeigu taip pasielgia dauguma jūsų veiklą vertinančių žmonių – valio, jūs Google akyse esate rimtas šios srities specialistas.

Jūsų veiklą aprašo žymus naujienų portalas – dvigubas valio, jūs esate įdomūs žmonėms ir jus rekomenduoja autoritetingi puslapiai!

Išorinis SEO yra atspindys to, ką kiti žmonės mano apie jus.

Gaila, tačiau kartais tik dėl pinigų dirbantys specialistai pridaro daugiau bėdos, negu naudos – prikuria suklastotų nuorodų „pasidalijimų“, įterpia jūsų svetainės adresą į visus įmanomus, ne būtinai geros reputacijos šaltinius. Klientas lieka patenkintas kokį mėnesį – jis staigiai iškyla paieškos rezultatuose, tačiau po poros-trejų mėnesių iš ten dingsta. Ilgam laikui.

Kodėl?

Google laikas nuo laiko naujai nuskanuoja jūsų svetainę ir randa tikrų tikriausią spam‘ą, sklindantį iš jūsų svetainės – jūs dominuojate prastos reputacijos puslapiuose! Tuomet ne tik nukrentate žemyn, bet ir gaunate Google nuobaudą – kurį laiką jūsų visai nerodo paieškos rezultatuose, o ištaisyti „specialisto“ klaidas kainuoja daug laiko bei nervų…

 

SEO – ilgalaikis procesas

Kaip jau žinote, greitai iškilti paieškos rezultatuose yra neįmanoma, jeigu tai yra daroma kokybiškai.

O jūs norite kokybės, taip?

Jeigu jums siūlo užtikrintą žaibišką pirmos vietos užėmimą Google – kuo greičiau bėkite nuo tokio „specialisto“, antraip turėsite tik žalos.

SEO optimizavimas yra ilgalaikis procesas – kol asmuo, kuriam patikite SEO darbus, sutvarko jūsų svetainę, praeina mėnuo – du laiko.

Tuo metu, kartas nuo karto Google naujai nuskenuoja jūsų svetainę, ir jei atitinkate reikalavimus – kilsteli vis aukščiau ir aukščiau.

Jei tuo metu renkate rekomendacijas, rašote straipsnius, patarimus, reklamuojatės socialiniuose tinkluose – kylate pamažu, bet aukščiau.

Galiausiai rezultatai pamatomi praėjus 4-6 mėnesiams nuo SEO tvarkymo pradžios – tokį laiko tarpą jums gali žadėti patikimas SEO specialistas.

 

Kodėl taip ilgai?

Prisiminkite, kad Google investuoja pamažu į kliento norų patenkinimą. Jūs visą laiką tvarkydami savo svetainę įrodinėjate Google, kad jūsų vykdoma veikla yra tai, ko labiausiai reikia Google ir jūsų klientui – tos paslaugos, kurios jis ieško.

 

Tinkamas požiūris į klientą

Galvokite ne apie laiką, per kurį atsipirks investicija. Galvokite apie žmogų, apie klientą, kuris užeis į jūsų svetainę – kaip jis jaučiasi joje? Ką galėčiau patobulinti, kad jam būtų aišku ir suprantama?

Jeigu nukreipsite į SEO trumpalaikį, siaurą požiūrį, tokį pat trumpalaikį rezultatą ir turėsite. Visų pirma, pasistenkite patikti žmogui, savo potencialiam klientui, siekite, kad jis sugrįžtų pas jus.

Tuomet pamatysite, kad net ir darbo pabaigoje su SEO specialistu, jūs vis dar kylate paieškos sistemos rezultatuose.

 

Jeigu norite užsisakyti SEO paslaugas savo internetinei svetainei – susisiekite su mumis. Mes pasiruošę jums padėti!

Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *